Söndag!

Imorgon börjar skolan, usch har verkligen ingen lust :/
Sjuk är jag också!

I fredags var igentligen sista dagen på praktiken men stannade hemma eftersom jag började känna mig sjuk och skulle hjälpa Helena att ta hem deras nya häst, Nisse. Han har stått på ridskolan i nästan hela sitt liv och inte åkt transport under den tiden. Men han gick på efter att han luktat på rampen och backat en gång, sen gick han hela vägen in och stod still hela resan, trots snöstormen.
När vi lastade av klev han lugnt av och kollade runt lite. Lugn i stallet och verkade trivas i boxen(har stått i spilta på ridskolan).
Efter att vi lämnatt Nisse m.m så köpte vi pizza, vart en kebabpizza för mig :) mums!

Nisse i nya stallet!

Igår var jag i stallet först och pojkarna fick en ordentlig genomborsttning. Red båda men eftersom det kom massa snö i fredags så ville jag inte rida ut för det packades under hovarna och man såg inte vart det var is så var snorhalt. Men på vägen ner mot stallet var det ingen snö eller is så där kunde jag rida lite så pojkarna fick röra på sig lite :)
Efter stallet var det direkt hem och göra sig iordning och sen hem till Helana och fira henne. Vart middag och sen utgång. Dock åkte jag och jenny hem lite tidigare än de andra då hon skulle upp och tävla på morgonen och jag vart ännu mer förkyld och kände att jag inte orkade mer.

Här är några bilder från stallet jag tog! (Dom små är klickbara)
G & B´s boxar påfyllt med nytt spån.





Så här lätt är det att ta kort på Gurra :p


Dagen idag har varit helt ointressant, har gjort absolut ingenring :/

//Madde

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0